Διοίκηση

Εσωτερικός κανονισμός του σχολείου

15ο  Δημοτικό Σχολείο Λάρισας

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου

Σχολικό έτος 2021-2022

Α. Εισαγωγή

Σκοπός του σχολείου είναι η ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη των πνευματικών, σωματικών και ψυχικών δυνάμεων των μαθητών. Η δημιουργία ισορροπημένων και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.

Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές ζουν πολλές ώρες, μαθαίνουν, σκέφτονται, δημιουργούν, παίζουν, κάνουν φιλίες, διαμορφώνουν χαρακτήρα, στάσεις και αξίες ζωής.

Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο του σχολείου είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη συμφωνημένων κανόνων. Στο κείμενο που ακολουθεί με τον γενικό τίτλο «Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείου» περιγράφονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες.

Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «σχολική πειθαρχία» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

Ο  Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου δεν αντιφάσκει ούτε υποκαθιστά την ισχύουσα  νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου, αλλά είναι πλήρως εναρμονισμένος με αυτήν και με αυτή στοιχίζεται σε όσα θέματα δεν περιλαμβάνει ρητά στη θεματολογία του.

Β. Η φοίτηση των μαθητών

       Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης κι οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδο τους.

       Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.

       Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος . Ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης [ εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).

        Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).

       Σε περίπτωση ασθενείας κατά την επάνοδο του μαθητή στο Σχολείο, μετά από απουσία δύο (2) ημερών, χρειάζεται  ιατρική βεβαίωση, η οποία θα προσκομίζεται από τον γονέα στον διευθυντή ή την διευθύντρια του Σχολείου σε εύθετο χρόνο.

       Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- το δάσκαλο της τάξης αλλά και τον διευθυντή του Σχολείου.

       Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α΄ και Δ΄ Τάξεων.

Γ. Άφιξη στο σχολείο

       Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται για τους μαθητές που συμμετέχουν στην Ζώνη Πρωινής Υποδοχής από τις 7.00 π.μ. έως τις 7.15 π.μ. και για τους υπόλοιπους από τις 8.00 ως 8.15 π.μ. από την είσοδο του σχολείου. Οι μαθητές φροντίζουν να είναι πέντε λεπτά τουλάχιστον πριν από το χτύπημα  του κουδουνιού και περιμένουν στην αυλή.  Το κουδούνι χτυπάει στις 8:15 π.μ. και η  είσοδος του σχολείου κλειδώνει  στις8.15 π.μ., για λόγους ασφαλείας των μαθητών που εισέρχονται στο σχολείο αλλά και για λόγους ησυχίας και τάξης με ευθύνη του δάσκαλου εφημερίας. Για την οποιαδήποτε καθυστέρηση μαθητών την ευθύνη φέρουν αποκλειστικά οι γονείς και οι κηδεμόνες.

Για το σχολικό έτος 2021-2022 λόγω πανδημίας η πρωινή προσευχή θα πραγματοποιείται εντός των σχολικών αιθουσών.

       Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

       Οι ενήλικες ( γονείς και κηδεμόνες) που συνοδεύουν τα παιδιά τους το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν αμέσως.

       Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου οι πόρτες του προαυλίου παραμένουν κλειστές (2368/Γ2/9-1-07 εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ). Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να βγαίνουν έξω από το σχολείο.       Εάν κάποιος γονιός πρέπει να επισκεφτεί το σχολείο, είτε έκτακτα είτε προγραμματισμένα,  χρησιμοποιεί το θυροτηλέφωνο του αντίστοιχου σχολείου.

       Ο διευθυντής του Σχολείου έχει την ευθύνη τόσο να ελέγξει ποιος εισέρχεται στο σχολείο και για ποιο λόγο όσο και για το αν εξυπηρετήθηκε και κατόπιν  εξήλθε από το σχολείο.

Δ. Αποχώρηση από το σχολείο

       Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο δάσκαλος της τάξης ή ο διευθυντής του Σχολείου.

        Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

        Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι, αν ο γονέας/κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει. Παραμένουν με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν και ειδοποιούνται οι γονείς  τους να έρθουν να παραλάβουν τα παιδιά τους.

       Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αναχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Η πόρτα του σχολείου θα ανοίγει στις 1.15 μ.μ.

        Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα στο ολοήμερο πρόγραμμα του σχολείου.

 Ε. Διάλειμμα

       Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο συνοδεία εκπαιδευτικού.

       Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους δασκάλους ο χώρος παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.

       Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.

       Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα προσέρχονται γρήγορα στην αίθουσα με τον εκπαιδευτικό (ή παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν Γυμναστική). Έχουν ήδη τελειώσει το φαγητό τους κι έχουν τακτοποιήσει τις ανάγκες τους.

ΣΤ.  Ασφάλεια Μαθητών

       Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία ο διευθυντής του Σχολείου και οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των μαθητών. Σύλλογος Διδασκόντων και διευθυντής φροντίζουν προληπτικά να επισημάνουν τα σημεία επικινδυνότητας και να ενημερώσουν άμεσα τις αρμόδιες αρχές για την αποκατάστασή τους.

       Ακόμη τονίζεται ότι δεν επιτρέπεται η είσοδος στο σχολικό χώρο ατόμων που δεν έχουν σχέση μ' αυτόν. Η είσοδος επιτρέπεται μόνο σε γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών, σε σχολικούς φορείς και μόνο μετά από άδεια της  Διεύθυνσης του σχολείου .

       Στους χώρους του κτιρίου και ιδιαίτερα στους ορόφους δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν εκτός των εργαζομένων στο σχολείο εκπαιδευτικών, των φοιτούντων στο σχολείο μαθητών και του βοηθητικού προσωπικού του σχολείου.

       Η οποιαδήποτε είσοδος και έξοδος γίνεται ελεγχόμενα.

       Για την ασφάλεια των μαθητών στα διαλείμματα ορίζονται  εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί  οι οποίοι αναγράφονται σε πίνακα που αναρτάται στο γραφείο των δασκάλων.

       Σε περίπτωση απεργίας οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ενημερώσουν έγκαιρα, ως τις 8.00 το πρωί της ημέρας της απεργίας, τον διευθυντή του Σχολείου για τη συμμετοχή τους σε αυτή.

       Ο διευθυντής του Σχολείου βρίσκεται στο σχολείο ακόμα και αν απεργεί για να ενημερώσει τους γονείς και να φροντίσει για την αποχώρηση των μαθητών με ασφάλεια.

       Οι μαθητές, που για οποιονδήποτε λόγο δεν συμμετέχουν στο μάθημα της γυμναστικής ή περιστασιακά, δεν περιφέρονται στο σχολικό χώρο αλλά κάθονται σε χώρο που τους υποδεικνύει ο διδάσκων σε συνεργασία με τον διευθυντή ή την διευθύντρια, παρουσία εκπαιδευτικού.

       Ο μαθητής που εκ του νόμου απαλλάσσεται του μαθήματος των Θρησκευτικών παραμένει σε άλλη αίθουσα διδασκαλίας, όπου γίνεται κάποιο μάθημα πλην Θρησκευτικών με ευθύνη του διδάσκοντα εκπαιδευτικού.

Ζ.  Επισκέψεις  γιορτές

       Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους δε κι οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογη κατά τη διάρκειά τους, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται  το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται. Για παράδειγμα στις Εθνικές γιορτές ορίζουμε τη διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο.

Η. Εκπαιδευτικές Επισκέψεις

       Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως ευκαιρία για υπολειτουργία της σχολικής κοινότητας, αλλά ως δυνατότητα για ένα ψυχαγωγικό «μάθημα» κοντά στη φύση και σε μνημεία πολιτιστικής αξίας.

       Σε κάθε περίπτωση εφαρμόζονται οι σχετικές εγκύκλιοι και κυρίως λαμβάνεται μέριμνα ο χώρος να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στους μαθητές.

       Κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών επισκέψεων δεν ισχύει ο πίνακας εφημερευόντων, αλλά εφημερεύοντες είναι όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί.

       Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών είναι υποχρεωτική, εφόσον ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει αποφασίσει την πραγματοποίηση περιπάτου.

       Κατά την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων τα τμήματα συνοδεύονται από τους εκπαιδευτικούς που σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα έχουν μάθημα την ώρα της αναχώρησης από το σχολείο και την ώρα επιστροφής τους σ’ αυτό.

Θ. Αίθουσες Διδασκαλίας

       Βασική φροντίδα του σχολείου είναι και:

       Η προστασία της υγείας των μαθητών και εκπαιδευτικών.

        Η διαφύλαξη της καθαριότητας και ευπρέπειας της αίθουσας καθώς και η αποτροπή ζημιών της σχολικής περιουσίας.

       Μετά το πέρας του μαθήματος και το χτύπημα του κουδουνιού για διάλειμμα ο διδάσκων φροντίζει να ανοίγουν τα παράθυρα, για να αεριστεί η αίθουσα και όλοι οι μαθητές να βγουν στους κοινόχρηστους χώρους.

       Στις αίθουσες διδασκαλίας δεν επιτρέπονται άτομα πλην των μαθητών και των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο σχολείο. Εξαίρεση αποτελούν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, εκπαιδευτικοί που μπορεί να παρακολουθήσουν δειγματική διδασκαλία και οι φοιτητές των Παιδαγωγικών τμημάτων στα πλαίσια της πρακτικής τους εξάσκησης. Της συγκεκριμένης διάταξης δεν εξαιρούνται οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί.

       Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν ώστε η εμφάνιση της αίθουσας να είναι τέτοια που να προωθεί την εκπαιδευτική διαδικασία και να κάνει ελκυστική την παραμονή των μαθητών σε αυτή. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς και στο διάστημα 16-21 Ιουνίου οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν να αδειάσουν τις βιβλιοθήκες και τους τοίχους των αιθουσών, έτσι ώστε να παραδοθούν έτοιμες προς χρήση στους επόμενους.

Ι. Γονείς - κηδεμόνες

       Οι κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης. Εκείνος ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας.

       Κανένα όχημα δεν μπαίνει στη αυλή του σχολείου για αποφυγή ατυχημάτων, αλλά και δεν παρκάρουμε αυτοκίνητα στις εξόδους του σχολείου δυσχεραίνοντας την ομαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών.

       Οι γονείς έχουν την ευθύνη της έγκαιρης άφιξης των μαθητών.

       Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (ή αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Σχολείου  http://15dim-laris.lar.sch.gr/  ) κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.

       Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στον διευθυντή του Σχολείου κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

       Κανένας ενήλικας (γονέας ή κηδεμόνας) δεν επιτρέπεται  να επιπλήττει,  να τιμωρεί ή να νουθετεί παιδί στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει πρέπει να ενημερώνεται  ο δάσκαλος της τάξης ή ο διευθυντής του Σχολείου οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.

        Γενικότερα κανένας ενήλικος δεν επιτρέπεται να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια.

       Εάν για κάποιο λόγο πρέπει να εισέλθει κάποιος στο σχολείο, ενημερώνεται ο διευθυντής του Σχολείου ή σε περίπτωση απουσίας της  η υποδιευθύντρια. 

       Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας. Το τηλέφωνο του σχολείου (2410236239) είναι για οποιαδήποτε ενημέρωση.

       Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την επιμέλεια του πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο.

       Για οποιοδήποτε ενδοσχολικό  πρόβλημα προκύψει πρέπει να ενημερώνεται πρώτα ο δάσκαλος της τάξης και ο διευθυντής του Σχολείου.

       Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών του Σχολείου μας. Το Σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου Διδασκόντων και του διευθυντή του Σχολείου. Τα θέματα της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων καθώς και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο εξαρτώνται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου.

       Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα συνεργασίας σχολείου - σπιτιού.

Κ. Μαθητές

       Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα. Δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν οι μαθητές στο σχολείο μπάλες, παιγνίδια, κινητά, ηλεκτρονικά ή άλλες συσκευές εκτός των σχολικών ειδών για χρήση του ημερήσιου προγράμματος. Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία του υπουργείου παιδείας δεν επιτρέπεται για τους μαθητές.

       Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν τους χώρους του σχολείου καθαρούς και ευπρεπείς και να τους προφυλάσσουν από φθορές, καταστροφές και βανδαλισμούς.

       Είναι χρέος των μαθητών να μην καταστρέφουν την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου (πόρτες, παράθυρα, πίνακες, κουρτίνες, θρανία, καρέκλες κ.λ.π.) και κυρίως να διατηρούν καθαρά τα θρανία και τις καρέκλες τους με προσωπική τους ευθύνη. Η φθορά της σχολικής περιουσίας είτε σκοπίμως είτε από αμέλεια αποτελεί ουσιαστικά αντικοινωνική συμπεριφορά και υποβαθμίζει το σχολικό περιβάλλον. Η οποιαδήποτε φθορά εκτός από  την ευθύνη του μαθητή, επιβαρύνει με την δαπάνη της και τον κηδεμόνα του.

ΚΑ. Καθήκοντα εκπαιδευτικών

        Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών και η σχέση τους με τα αντίστοιχα μέλη της Σχολικής Κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Η σχολική μονάδα πρέπει να είναι ευνομούμενη ομάδα, για να έχει αποτελεσματικότητα και πρέπει να αποτελεί για τους μαθητές παράδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας και πρότυπο δημοκρατικής αγωγής.

ΚΒ. Ιστοσελίδα Σχολείου

       Το σχολείο διαθέτει και λειτουργεί επίσημη ιστοσελίδα στη βάση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ). Η ηλεκτρονική διεύθυνση είναι ( http://15dim-laris.lar.sch.gr/). Για κάθε άλλη ιστοσελίδα που εμφανίζεται με τα στοιχεία του σχολείου μας στο Διαδίκτυο ο διευθυντής ή η διευθύντρια και το προσωπικό δε φέρουν καμία ευθύνη.

       Υπεύθυνη για τη διαχείριση του παραπάνω επίσημου ιστοτόπου είναι ο διευθυντής του Σχολείου ή όποιος εκπαιδευτικός οριστεί.

       Κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μπορεί να αναρτά, σε συνεννόηση με τον διευθυντή, στο διαδικτυακό τόπο του σχολείου ό,τι θεωρεί σχετικό με το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου. Οι αναρτήσεις των εκπαιδευτικών γίνονται επώνυμα και αυτοί φέρουν την ευθύνη γι’ αυτές. Για κάθε άλλη ανάρτηση υπεύθυνος είναι ο διαχειριστής της ιστοσελίδας.

       Στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του σχολείου αναρτώνται ανακοινώσεις που επιθυμεί να δημοσιοποιήσει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. 

Ο διευθυντής του Σχολείου και όλο το προσωπικό μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο και ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ.

ΚΓ. Κυκλοφορία Εξωσχολικών Εντύπων

Η εκπαιδευτική διαδικασία απαιτεί κλίμα ήρεμο και απερίσπαστο για να κατακτηθεί μέσα από την ποιοτική διδασκαλία το πολυπόθητο αγαθό της παιδείας. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία:

       Απαγορεύεται η είσοδος ιδιωτών στο χώρο του σχολείου (όχι μόνο αυτός του κτηρίου αλλά και του προαυλίου χώρου και των εισόδων αυτού) για τη σύσταση, πώληση, δωρεάν διανομή και για διαφήμιση κάθε είδους εντύπου.

       Εντός του χώρου του σχολείου δεν επιτρέπεται από οιονδήποτε η διάθεση, η δωρεάν διανομή ή διακίνηση ή πώληση πάσης φύσεως υλικού (εντύπου και μη) που κρίνεται ως διαφημιστικό, προσηλυτιστικό, προπαγανδιστικό ή στρεφόμενο κατά συγκεκριμένων ομάδων πληθυσμού.

       Οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός, εφημερεύων ή μη, αντιληφθεί κάποιο άτομο να προβαίνει σε κάποια από τις παραπάνω πράξεις, οφείλει να το απομακρύνει αμέσως και να ενημερώσει τη Διεύθυνση του σχολείου.

ΚΔ. Ανθρωπισμός και Σχολείο

       Το τεχνοκρατικό πνεύμα της εποχής μας και ο άκρατος καταναλωτισμός έχουν συμβάλλει στην αποψίλωση ανθρωπιστικών αισθημάτων των μαθητών. Το Σχολείο όμως ως αντίρροπη και δημιουργική δύναμη οφείλει να καλλιεργεί ανθρωπιστικές ευαισθησίες συμβάλλοντας στη διάπλαση ενός μαθητή προσώπου και όχι ατόμου. Για το λόγο αυτό το σχολείο με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων μπορεί να προβεί στην ανάληψη δράσεων για τη βοήθεια αυτών που έχουν ανάγκη. (Συλλογή τροφίμων, ρουχισμού, αιμοδοσία κ.λπ.).

       Σε κάθε περίπτωση ο Σύλλογος Διδασκόντων φροντίζει για τη σωστή διανομή των αγαθών και στην πλήρη αποφυγή του στιγματισμού αυτών που τα παραλαμβάνουν.

ΚΕ. Παιδαγωγικός Έλεγχος

       Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, απ΄ όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

       Ο παιδαγωγικός έλεγχος είναι πράξη ευθύνης και παιδαγωγικό μέσο. Δεν έχει ως σκοπό την επιβολή ποινών ή την ταπείνωση του μαθητή, αλλά αποσκοπεί στο να αντιληφθεί ο μαθητής τα ενδοσχολικά όρια συμπεριφοράς και πράξεων, που δεν μπορεί να τα υπερβεί χωρίς επιπτώσεις.

        Όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας πρέπει να σέβονται και να τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου.

        Όλοι πρέπει να γνωρίζουν ποια συμπεριφορά είναι ανεκτή και ποια όχι από το σχολείο.

        Όταν ένας μαθητής παραβιάζει συνειδητά και συστηματικά τους κανόνες συμπεριφοράς, προβλέπονται μέτρα ανάλογα με τις πράξεις και τη συμπεριφορά του.     

       Όταν ο δάσκαλος έχει εξαντλήσει όλα τα παιδαγωγικά μέσα που βασίζονται στον διάλογο και την πειθώ με το μαθητή και τους γονείς τότε αναγκάζεται να λάβει μέτρα που: Δεν προσβάλλουν την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα του μαθητή. Δε χρησιμοποιούνται ως απειλές ή εκφοβισμό, αλλά ως συνέπεια. Επιβάλλονται πρωτίστως για την προσωπική νουθεσία και όφελος του μαθητή, αλλά και για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών και η εύρυθμη  λειτουργία του σχολείου.

       Συνοπτικά τα στάδια διαχείρισης συμπεριφορών που δε συνάδουν με τους κανόνες του σχολείου  είναι:

     1ο   Στάδιο

       Παρατήρηση από το δάσκαλο ( 1η  και 2η  ).

       Επίπληξη από το δάσκαλο.

       Ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα από το δάσκαλο της τάξης . Συνεργασία στα πλαίσια της τάξης, με το γονέα ή  κηδεμόνα  για την επίλυση του προβλήματος που προέκυψε.

       Ενημέρωση του διευθυντή από το δάσκαλο της τάξης.

      Ό διευθυντής, στα πλαίσια του Σχολείου, σε συνεργασία με το γονέα - κηδεμόνα προσπαθεί για  να επιλυθεί το πρόβλημα

       Ό διευθυντής συγκαλεί Σύλλογο Διδασκόντων για ενημέρωση.

     2ο  Στάδιο

        Εάν το θέμα δεν έχει διευθετηθεί τότε το θέμα παραπέμπεται προς συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και προχωρεί στις παρακάτω ενέργειες:

       Καλεί τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή σε ακρόαση και μαζί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

       Ενημερώνει και  καλεί το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, αν κριθεί απαραίτητο, και σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

       Έχει τη δυνατότητα, αν το κρίνει σκόπιμο, να ζητήσει τη βοήθεια παιδοψυχολόγου ή άλλου ειδικού επιστήμονα από δημόσιο φορέα, με τη σύμφωνη γνώμη και συνεργασία του γονέα ή κηδεμόνα.

       Μετά τη αναλυτική εξέταση του θέματος και τη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων,  ο Σύλλογος Διδασκόντων παίρνει την τελική απόφαση. Ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει, αν το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και επαναλαμβανόμενο, την αλλαγή τμήματος του μαθητή ή την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος [μετά από αίτηση του γονέα].

ΚΣΤ. Άδειες, Απουσίες Εκπαιδευτικών,  Αναπλήρωση

Κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα τον διευθυντή του Σχολείου για την περίπτωση απουσίας του, έτσι ώστε να δίνεται ο απαραίτητος χρόνος για τη διαδικασία αναπλήρωσής του. Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες από την Διεύθυνση του σχολείου, έτσι ώστε να σταλεί εκπαιδευτικός αναπλήρωσης από την Π. Ε. Λάρισας. Στην περίπτωση που δεν είναι δυνατή η αναπλήρωση με τον παραπάνω τρόπο οι ώρες αναπληρώνονται ως εξης:

       Συμπλήρωση ωρών με τους εκπαιδευτικούς  που έχουν πλεονάζουσες ώρες, σύμφωνα με πρόγραμμα που αναρτά ο διευθυντής του Σχολείου.

       Αναπλήρωση από τον διευθυντή του Σχολείου.

       Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών ειδικοτήτων οι εκπαιδευτικοί του τμήματος απασχολούν τους μαθητές. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου σύμφωνα με πρόγραμμα που αναρτά ο διευθυντής του σχολείου.

ΚΖ. Πολιτική προστασία από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

 Ο διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων ο  Διευθυντής οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

 Χώρος συγκέντρωσης, ορίζεται ο προαύλιος χώρος του σχολείου.

ΚΗ. Επίλογος-θέματα που δεν προβλέπονται

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του Δήμου. Εγκρίνεται από το Συντονιστή  Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου και από τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου.                 

 Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από το νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον διευθυντή, τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.

Ο διευθυντής του Σχολείου

Μπαμπαλιούτας Δημήτρης

Εγκρίνεται

Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου (οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη του

σχολείου)

…………………………………………………………

Ημερομηνία: ………………………………………………….

Διευθύντρια Εκπαίδευσης

…………………………………………………………

Ημερομηνία: ………………………………………………….